Thursday, June 24, 2010

Hanya Memuji!


Pejam celik pejam celik cuti 2 bulan yang dianugerahkan kepadaku akan tamat dalam masa 2 weeks lagi. Haiz. susah betul kan jadi orang dewasa!? Eyhh bukan la dewasa sangat just besar sikit je.

Maksudnya, erm kena buat keputusan sendiri, belajar erti kehidupan. bila dah pandai memikirkan baik buruk sesuatu perkara. Nak menggapai bintang bukannya mudah kan? Paling stress cos tanpa disedari ramai orang ada high expectations on us! :)


Stress bukan perkara kecik la.. Banyak sgt komitmen, banyak sgt perkara yang kita perlu penuhi. Dulu masa kecik kita nak jadi besar. Konon sebab nak buat keputusan sendiri. Nak berdiri atas kaki sendiri.. Nak hidup sendiri. nak FREEDOM! Cos taknak OUR Parents asyik control je hidup kita.. Persetankan semua itu, sebab kini aku rasa i wanna get back to OLD times. Di mana walaupun kita hidup sendiri, tapi DULU semua keputusan orang a.k.a Mummy-Daddy buat untuk kita. Kalau kesilapan berlaku di tengah jalan, kita takde rasa apa. Sebab 99% its not our responsibility. Kalau budak 6 tahun bunuh orang pun, kita cakap "BUDAK-BUDAK"! :D

Aku takde la nak balik zaman dulu sebab nak bunuh orang. Tapi kalau aku dapat satu peluang untuk putar balik masa, aku nak turn back ke suatu masa yg mana walau beban bertimbun, i miss that time. macam mana marah pun, aku HAPPY sebab waktu itu aku tak kenal politik dunia. Aku tak nak kisah ttg pergolakan politik, ttg individualisme. ttg kepahitan hidup. eyh sorry ini bukan emo! haha. Tapi dulu kita berlandaskan Trust and Honesty! kita taknak pikir hal lain sebab kita tahu masa terus berlalu and jangka masa itu semakin pendek! So setiap saat kita cuba enjoy! Apa-apa hal pun, kita dapat selesai dengan baik. No matter how big the probz is, we still can solve it together.. Sebab... "Kita Kan Kawan". :)


OKIE saya minta maaf, sebab tiada niat untuk berEMO atau meng'EMO' kan orang! ;) Saya just tulis apa yg terpacul kat otak.. Eyh eyh semalam terserempak dgn Guru Displin saya masa kat MGS dulu! Haha. Happy juga la, cos beliau adalah cikgu FAV masa sekolah.. Dia sayang saya. Haha. Walaupun saya sikit nakal! ;) Hehe. Tapi guess what she said? "Erm sapura, BM u dah pelik ek? Dah lama tak bercakap ke?" Hahaha. OH ya tuan-puan, itu yang beliau tanya kepada saya. Haha. Tengok bila saya cakap saya kurang cakap korang tak percaya. tgk apa Guru Displin cakap pada saya. Ada percaya sikalang? Hahaha. :)


* Sedang menonton Sunao Ni Narenakute dan Kimi Ga Ireba! Haha.


No comments:

Post a Comment